Sátorral a Balatonon

Tudom, sokan már a cím után csóválják a fejüket, és messzemenő következtetéseket vonnak le, hogy vajon miért teszi le valaki a sátorozás mellett a voksát. Mik is szoktak lenni az ellenérvek?! Nincs fürdőszoba, nincs kényelem és persze a bogarak, a szúnyogok, a szinte szabad ég alatti alvás és önmagában az, hogy az ember mégiscsak a vadonban érzi magát, ha nem egy komfortos lakásba térhet haza.

Na jó, ezek közül mind igaz, sőt, még több is, nehézkes az öltözködés, a mosdóba mászkálás (főleg éjszaka), a sminkelés, a hajformázás és minden más, ami úgy alapból rutin lenne. Ennek ellenére zsinórban ez a harmadik év, hogy ezt a szállásmódot választjuk a nyári balatoni nyaralás alkalmával, íme a mi történetünk:

Három éve eldöntöttük, hogy most már tényleg összeszedjük magunkat és évente legalább egyszer, nyáron kiveszünk egy hetet és elmegyünk valamerre pihenni. Az úticél majdnem teljesen egyértelműen eldőlt, mindketten szerettük a Balatont és sokat jártunk már külön-külön, így ebben maradtunk. Nem kezdtünk neki túl korán a tervezésnek, emlékszem július környékén határoztuk el magunkat és kinéztünk egy augusztusi hetet.
A sátorban már kezdetektől gondolkoztunk, kedvet kaptunk és elkezdtünk nézelődni először a neten, majd a Decathlonban nagy akciók közepette vettünk is egy sátrat, 3 személyes, van egy kis előtere de magasságánál fogva gyakorlatilag csak alvásra alkalmas, semmi másra. Ezek után nagyon elégedettek voltunk magunkkal, majd pár telefon után már azt is tudtuk, hogy a hónap végén már foglalni sem kell sehol szállást a kempingekben, így kinéztünk a déli parton 3-4 helyet és részben spontán elindultunk, hogy majd abban a kempingben szállunk meg, ami a helyszínen megtetszik.

Így is történt, a legelső állomásunk Balatonszemes volt és a Hattyú Kemping, nekem már elsőre megtetszett a környezet, az, hogy a kikötő mellett található és gyakorlatilag a Balaton mellett verhettünk sátrat, külön partszakasszal. Az autó és a sátor, az értékeink abszolút biztonságban voltak, a kártyával nyitható kapu, az éjjeli őr és a part felőli kerítés biztosítja a vendégeknek, hogy illetéktelenek ne léphessenek a területre. Így napközben is nyugodt szívvel hagytuk hátra a sátrat és indultunk el felfedezni a Balatont.

Amit mindenképp vigyél magaddal:

-éjszakai fény
-powerbank
-hordozható hangszóró
-valamilyen okoseszköz az esti filmezésekhez
-szúnyogriasztó

A sátorozást tekintve úgyanúgy telt az utóbbi három év nyaralása, hiszem minden alkalommal ugyanoda mentünk, úgy a szívünkhöz nőtt az a bizonyos kemping 🙂

Látnivalókból persze rengeteg van a Balaton partján és mivel mi is azok közé tartozunk, akik szeretnek kirándulni és folyamatosan úton lenni, nagyon sok mindent tudtunk belezsúfolni egy hétbe.
Látnivalók

Haladjunk sorba, mi Balatonszemesről indultunk, tehát vagy Keszthely vagy Siófok felé vettük az irányt. Keszthely nagyon szép város, minden alkalommal megnézzük a partot és jó nagy sétákat teszünk, ilyenkor általában a következő állomás Hévíz és a termelői piac, amit mindig nagyon várunk, mert tele van minőségi termékekkel, amiket sehol máshol nem találtunk még meg. A sétálóutca és a Tófürdő is nagyon hangulatos, ha jobb az idő, mindenképpen érdemes egy napot eltölteni a tóban lubickolva.

A Badacsony remek kirándulóhelyekkel van tele, igazából már végigautózni is egy élmény, a gyönyörű tájat nézegetve. ha erre jártok, kötelező látnivaló a Szigligeti Vár. Meseszép, folyamatosan programokkal várják a látogatókat és egy kis büfé is van, ahol házi süteményeket, pogácsákat sütnek. A kilátás valami elképesztő és a meredekre való felmászás miatt betudható egy edzésnek is, az biztos.

Siófok felé indulva természetesen Zamárdi az első állomás, valahogy eddig sosem álltunk meg ott, idén viszont végigsétáltunk a parton, ami mindenféle aranyos kis látnivalóval volt tele pl. a Szerelmesek hídja és a Szív szobor. Siófokon már tavaly óta meg szerettem volna nézni a Fordított háza, így idén ezt is beterveztük a programok közé. Nagyon furcsa volt az egész, főleg, amikor bementünk ebbe a házba, ahol minden el volt dőlve egy bizonyos szögben, így szinte nehézséget jelentett a benne való mászkálás, egy idő után meg is fájdult a fejünk.

Idén felfedeztük Balatonakarattyát és egy olyan csoda helyet, ahonnan rálátni hosszában a Balatonra, hihetetlenül szép volt. Bármennyi fotót készítettünk egyáltalán nem adta vissza azt a látványt amiben részünk volt, ezért azt látni kell! (Kisfaludy sétány)

És mivel szinte egész héten a tihanyi félszigetet szemléltük, habár a másik oldalról, ideje volt a hét vége felé közelről is megnézni.

Gasztronómia
Avagy milyen különleges éttermeket fedeztünk fel útjaink során…

Kistücsök Étterem – Balatonszemes
Egy különleges étterem, különleges ételekkel és valami elképesztő kiszolgálással, tavaly az egyik esti programunk volt az étterem kipróbálása. Már a tálalásoktól odáig voltam, ha igazán színvonalas helyre vágytok, akkor őket ajánlom, idén sajnos nem fért bele a programba, de nagyon visszavágyom…

Kishableány – Badacsonytomaj
Igazi street food étterem, tele burger- és szendvicskülönlegességekkel.

Malackrumpli – Tihany
A személyes kedvencem, a hangulat, a kiszolgálás, na és persze az isteni kolbászos pizza, minden nap meg tudnám enni, természetesen levendulaszörppel 🙂

Neked főztem – Zánka
Isteni kézműves burgerek, amiket nem érdemes kihagyni, ha az északi parton jártok.

Tehát ennyi lett volna az én kis balatoni beszámolóm, amihez a képek az idei nyaralás alkalmával készültek, remélem sok hasznos infóval tudtam szolgálni azoknak, akik sátorral terveznek nekivágni a Balatonnak a jövőben, illetve a programok és ételek tekintetében pedig azoknak is, akik nem 🙂